Beweeg!

Sporten

Voldoende beweging zorgt ervoor dat je je fitter voelt en dus lekkerder in je vel zit. Er wordt aangeraden om minstens 30 minuten per dag te sporten vanaf 18 jaar. Ben je onder de 18 jaar? Dan is het verstandig om 60 minuten per dag te bewegen. Het is gezond om dan matig intensief te bewegen. Hierbij kun je denken aan stevig wandelen, fietsen of hardlopen. Sporten in groepsverband kan gezellig en leuk zijn. Je kunt er ook voor kiezen om alleen te sporten zodat je even kunt genieten van een momentje voor jezelf.

Hardlopen

Heb je weinig tijd en wil jezelf bepalen wanneer je gaat sporten? Kies dan voor een sport zoals hardlopen. Het is jouw keuze met wie je gaat hardlopen en wanneer. Als je net start met hardlopen, kun je dit het beste steeds verder opbouwen. Er zijn handige apps beschikbaar die jouw sportprestaties bijhouden en je voorzien van sporttips (tip: trainingsschema van Runningsupport). Zorg er ook voor dat je de juiste kleding draagt tijdens het hardlopen. Kleding die niet goed ademt en waardoor je overmatig transpireert is af te raden. Koop ook altijd degelijke sportschoenen. Er is namelijk niets zo vervelend dan blessures op te lopen. Als je in de avond gaat hardlopen is het verstandig om lichtjes te dragen.

Wandelen

Veel mensen gaan graag wandelen. Trek je wandelschoenen aan en ga je buurt verkennen. Je kunt op een mooie herfstdag natuurlijk ook een bezoekje brengen aan het bos. Als je stevig doorwandelt is dit ook nog eens goed voor de lijn!

Terug naar overzicht